Yrittäjänä haluan ottaa asiakaspalvelun kunnia-asiakseni. Tänä päivänä minä ainakin saan elämyksen, jos koen, että minua kohdeltiin asiakkaana arvostaen. Toivonkin, että pystymme tuottamaan asiakkaillemme näitä elämyksiä. Haluan, että meidän asiakaspalvelun laatu on juuri se asia, josta meidät tunnetaan, oli kyseessä sitten henkilö- tai yritysasiakas.
Haluankin kannustaa asiakkaitamme antamaan palautetta saadessaan hyvää palvelua. Tämä auttaa asiakaspalvelijaa huomaamaan, että hänen työllään ja ammattitaidollaan on merkitystä. HR Mentor Oy haluaa kantaa oman kortensa kekoon ja nostamme esille hyviä asiakaspalvelukokemuksia Facebook-sivuillemme teemalla ”Uskallamme kehua!”.
Mikä sitten on hyvää asiakaspalvelua? Mielestäni se, että osaa käyttäytyä tilanteen mukaan erilaisissa palvelutilanteissa menemällä asiakkaan asemaan. Eli tässäkin kohtaa empatiataidoilla on suuri merkitys. Ihmisten kommunikoidessa keskenään empatia- ja vuorovaikutustaidot ovat niitä, joilla menestytään. Jos kaikki menee hyvin, se on helppoa myös asiakaspalvelijalle, mutta entäs kun väistämättä joskus tulee eteen myös reklamaatiotilanteita. Tämä on totuuden hetki, silloin mielestäni mitataan todellisen asiakaspalvelun ja ammattitaidon laatu. Helpompaa on saada asiakkaita, kuin saada heidät pysymään asiakkaina. Kun asiakaspalvelija osaa toimia myös ongelmatilanteessa rakentavasti ja asiakasta kuunnellen, lujittaa tämä lähes varmasti asiakassuhdetta.
Haluan antaa lupaukseni, että minäkin omalta osaltani teen kaikkeni sen eteen, että asiakkaamme ovat tyytyväisiä palvelumme laatuun.
Toivon, että annatte meillekin palautetta, niin tiedämme olemmeko todella ymmärtäneet asiakaspalvelun oikein.
-Mervi-