Tässäpä mielenkiintoinen artikkeli:
Kiteytettynä artikkelissa kerrotaan, että palkka ja erityisesti työnsisältö sitouttavat työntekijän pysymään yrityksessä. Ja huono työilmapiiri saa ihmiset vaihtamaan työpaikkaa.
Meistä hyvä ilmapiiri ja hyvä työnantajamielikuva kulkevat käsi kädessä. Siksi HR Mentorin asiakaspalveluun kuuluu aina huolehtia myös asiakasyritystemme maineesta. Miten me sitten teemme sen?
• viestinnällä
• asettumalla työnhakijan/-tekijän asemaan sekä
• avoimella kommunikoinnilla
Yksinkertaista, eikö totta? Haasteelliseksi työnantajamaineen tai työilmapiirin vaaliminen muuttuu vasta sitten, kun osa viestinnän toteuttamisesta kiireen takia unohtuu tai kun työ on yritykselle niin tuttua, että siihen liittyviin pikkuasioihin ikään kuin ”sokeutuu” eli alkaa olettamaan, että ”kyl kaikki ne tietää”. Siksi meidän valmentava osaaminen on asiakasyrityksillemme arvokas lisä rekrytointiosaamisen ohella. Meidän eritysosaamistamme on nähdä asiat aina tuoreesti.