Olemme saaneet tehdä nyt kuukauden hyvää pohjatyötä, ja nyt voimme ponnistaa vuoden 2018 rekrytointeihin toden teolla. Vuonna 2018 tekemistämme ohjaavat asiakaslupauksemme:
Olemme aidosti kiinnostuneita menestyksestäsi
Panostamme vuorovaikutukseen ja ammattitaitoiseen palveluun
Tavoitteenamme on kestävä kumppanuus
Kehitämme itseämme ja toimintaamme jatkuvasti
Eräässä tutkimuksessa on todettu, että ne yritykset, jotka ovat kyenneet minimoimaan asiakkailta vaadittavat uhraukset, ovat menestyneet muita paremmin. Asiakaslupaus ei siis saa olla vain sanahelinää oleva mainoslause, eikä pelkkä lupaus vailla konkreettisia tekoja. Hyvä asiakaslupaus tarjoaa asiakkaalle tietoa yrityksestä, tarjotusta palvelusta ja erityisesti hyödyistä. Jos yritys esimerkiksi kertoo asiakaslupauksessaan tarjoavansa laadukasta palvelua, on helppo edellyttää laadun näkyvän yrityksen kaikessa toiminnassa, joka päivä.
Näiden ajatusten valossa tarkastelimme meidän HR Mentorin asiakaslupauksia. Olemmeko pystyneet tekemään konkreettisia toimia, joilla varmistamme, että pystymme lunastamaan lupauksiamme?
Millä konkreettisilla teoilla osoitamme välittävämme menestyksestäsi? Työntekijöiden kohdalla tämä konkretisoituu luonnollisesti siten, että maksamme taatusti vähintään työehtosopimuksen mukaista palkkaa, tai että kaikki mahdolliset lisät tulevat varmasti palkan mukaan. Ohjaamme myös työnhakijoita uralla oikeaan suuntaan ja autamme huomaamaan erilaisia mahdollisuuksia. Yritysasiakkaat taas menestyvät, kun henkilöstöasiat on hoidettu ammattitaidolla ja työnantajamielikuvaa vaalien. Tekevätpä asiakkaamme kauppaa keskenäänkin, kun pystyvät verkostoitumaan kauttamme.
Mitä tarkoittaa, kun panostamme vuorovaikutukseen ja ammattitaitoiseen palveluun? Olemme jo mm. solmineet yhteistyö- ja kumppanuussopimuksia, jolloin voimme olla esimerkiksi oppilaitoksissa aidosti läsnä kertomassa työllistymiseen liittyvistä asioista. Emme halua, että ihan kaikki muuttuu digitaaliseen muotoon. Haluamme kohdata ihmiset ihan kasvokkain, yksilöinä. Haluamme pyrkiä siihen, ettei meidän kohdalla tulisi tilannetta, ettei meistä kuulu mitään, tai ettei meidän kanssa asioidessa tietäisi missä vaiheessa oman asian käsittely on menossa. Ammattitaitoinen palvelu on toki laaja käsite, mutta meille se on mm. empatiakykyä tuntea ja asennoitua vastassa olevan ihmisen tilanteeseen ja halua auttaa parhaansa mukaan ja koko ammattitaitonsa laajuudella – joka kerta.
Mitä on kestävä kumppanuus? Mitä konkreettista siihen liittyy? Yritysasiakkaiden kohdalle se tarkoittaa meille pitkäjänteistä kumppanuutta, jossa kaikilla on oma työrauha ja yhteinen päämäärä sekä tahtotila kehittää yhteistyötä. Mutta toisaalta kestävä kumppanuus konkretisoituu myös työntekijäasiakkaiden kohdalla. Juuri joulun alla tapasimme vuosien takaa, erään rekrytoimamme työntekijän, jota elämä oli kuljettanut eteenpäin. Jälleennäkeminen oli iloinen ja ehkä lähitulevaisuudessa voimme tehdä taas yhteistyötä, tällä kertaa ostamalla palveluja yritykseltä, jossa hän nykyään työskentelee. Haluamme siis hoitaa työmme niin hyvin, ettei kumppanuus katkea koskaan.
Lupaamme myös kehittää itseämme ja toimintaamme jatkuvasti. Äkkiseltään tämä kuulostaa sanahelinältä, mutta kyllä meillä tähänkin on ihan konkreettista kerrottavaa. Meitä on pyydetty mukaan pariinkin eri hankkeeseen, joihin innolla lähdemme mukaan, jotta voimme palvella asiakkaitamme entistäkin paremmin ja kustannustehokkaammin. Näistä kerromme alkuvuodesta lisää. Lisäksi olemme ilmoittautuneet koulutuksiin, joissa saadaan viimeisintä oppia liittyen mm. markkinointiin. Koulutuksiin osallistumme nimenomaan siksi, että opimme uusia tapoja markkinoida asiakasyrityksiämme ja heidän työntekijätarpeitaan, ja että löydämme juuri ne oikeat hyvät tyypit meille töihin!
Näillä askelmerkeillä aloitamme Uuden Vuoden 2018 ja lupaamme tehdä parhaamme, että myös Sinun vuodesta työelämän osalta tulee onnistunut!
Päivi, Mervi, Kirsi ja Pasi